Om K-parts voor jou nog beter te maken, gebruiken wij altijd functionele en analytische cookies (en daarmee vergelijkbare technieken).
Ook willen we cookies plaatsen om je bezoek aan K-parts makkelijker en persoonlijker te maken.
Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en buiten K-parts volgen en verzamelen.
Hiermee passen wij en derden onze website, app en advertenties aan jouw interesses aan.
Lees er meer over in ons cookiebeleid.
tot gratis levering
Yes, je bestelling komt in aanmerking voor gratis verzending
Het krukassysteem bestaat uit de krukas zelf, krukaslagers, naaldlagers (voor de zuigerpen), keerringen en diverse montagematerialen zoals moeren, borgplaten en afstandsringen. Deze onderdelen zorgen samen voor de juiste beweging en smering in het motorblok.
Krukaslagers zitten aan de uiteinden van de krukas en zijn meestal kogellagers. Ze zorgen voor soepele rotatie. Naaldlagers zijn kleiner, zitten in het drijfstangoog en geleiden de zuigerpen. Beide soorten zijn essentieel voor een goed draaiende motor.
Nee. Keerringen, lagers en zelfs krukassen zijn motor- en modelgebonden. Let altijd op specificaties zoals de buitendiameter van de lagers, de conus van de krukas, of het type motorblok (zoals Tomos A35 of Puch E50).
Minimaal een nieuwe krukas, krukaslagers, keerringen en een naaldlager. Vaak worden ook pakkingen, olie en eventueel montagegereedschap of een trekker gebruikt. Bij K-parts kun je alles los bestellen of zelf een complete revisiekit samenstellen.
Bij een revisie of als je speling of schrapende bijgeluiden hoort in je blok. Keerringen moeten vervangen worden als er olie- of luchtlekkage optreedt, wat vaak merkbaar is aan slecht stationair lopen of valse lucht.