Om K-parts voor jou nog beter te maken, gebruiken wij altijd functionele en analytische cookies (en daarmee vergelijkbare technieken).
Ook willen we cookies plaatsen om je bezoek aan K-parts makkelijker en persoonlijker te maken.
Met deze cookies kunnen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen en buiten K-parts volgen en verzamelen.
Hiermee passen wij en derden onze website, app en advertenties aan jouw interesses aan.
Lees er meer over in ons cookiebeleid.
tot gratis levering
Yes, je bestelling komt in aanmerking voor gratis verzending
Klassieke schakelbrommers zoals Zündapp, Kreidler en Simson stammen uit de jaren '60 tot '80 en hebben een eenvoudige, mechanische opbouw. Veel daarvan zijn inmiddels oldtimers (ouder dan 30 jaar). Moderne schakelbrommers zoals Derbi Senda, Beta RR en Aprilia RS zijn technisch geavanceerder, hebben waterkoeling, elektronische ontsteking en vaak een sportief frame.
De meeste onderdelen zijn specifiek per merk en model. Sommige universele items zoals handvatten, verlichting of kettingen kunnen op meerdere modellen passen, maar krukassen, cilinders of ontstekingen zijn vrijwel altijd typegebonden. Bij K-parts kun je makkelijk filteren op type bromfiets of blok.
Ja, de meeste modellen van Zündapp en Kreidler zijn ouder dan 30 jaar en vallen daarmee onder de term "oldtimer". Ze worden vaak gerestaureerd naar originele staat, maar zijn ook populair bij hobbyisten die graag tunen. De onderdelen bij K-parts zijn geschikt voor beide toepassingen.
Zeker! Voor modellen zoals Zündapp en Simson zijn er sportcilinders, snelle uitlaten, versterkte koppelingen en aangepaste overbrengingen beschikbaar. Let er wel op dat je bij tuning ook bijpassende onderdelen gebruikt zoals grotere sproeiers of een racekrukas.
Bij moderne modellen zijn vooral de cilindersets (50cc/70cc), uitlaten, tandwielen, luchtfilters en CDI-units populair voor tuning. Ook onderdelen zoals remsystemen, radiateurs, beplating en LED-verlichting worden vaak vervangen of geüpgraded.